donderdag 31 december 2009

Joseph en the technic color dream coat

Mijn moeder noemde mij vroeger al "meester dromer!

Vandaag - samen met Dorien - naar de theatervoorstelling geweest over het leven van Joseph, met Freek Bartels in de hoofdrol. Een cadeautje van onze kinderen voor oppas opa en oma.


Wat een fantastische musical is dit. Geweldig decor. Prachtige rollen, goede muziek, een indrukwekkende sfeer. Je wordt meegenomen in het verhaal van Joseph met zijn pronkgewaad. Och die jeugdige Joseph toch met zijn bravour. Stuitend! Over de top! Maar toch! God leidde het zo dat zijn dromen wel degelijk uitkwamen!

Mijn dromen? Ik geloof er vast in. Ze komen zeker uit. Niet omdat ik zo geweldig ben, maar vanwege de vasthoudenheid van een goede God. "God heeft veel volk in deze stad!! Komt deze visie ook niet terug in het leven van Joseph met al zijn tegenslagen? Ik moest denken aan de prekenserie over het leven van Joseph van enkele jaren terug.

Op de drempel van het nieuwe jaar zijn nog niet alle dromen werkelijkheid. Moeilijke en verdrietige dingen kwam het afgelopen jaar voorbij. Maar ook prachtige dingen. In de gemeente en in ons persoonlijk leven. Wat genieten wij van ons kleinkind! Lieve mensen: wat een enorme zegen is dat!!
Ik maak het verhaal van Joseph tot mijn eigen verhaal. Een nieuw jaar komt eraan. Dromen blijf ik dromen. Ik kan en wil niet anders. En ik geloof ook stellig dat ze zullen uitkomen.


Een heel goede jaarwisseling toegewenst en een fantastische 2010!! Enne....blijf dromen!!



shalom en blessies voor 2010 van

Arie, Dorien, Jesse, Rivka, Addy, Julia, Daphne en Michiel

(titelsong Joseph musical)

Met ogen dicht, heb ik gekeken,
zag de wolken breken en het licht ging aan.
Ik wist geen weg, maar iemand riep toch,
en de wereld sliep nog, laat je droom bestaan.

Ik droeg mijn jas, de kleuren gloeiden
en bloemen bloeiden, op de bleke maan.
Toen kwam de zon, nog half verborgen,
zo begon de morgen, laat je droom bestaan.

Een donderslag, een bliksemschicht,
mijn gouden jas, nog uit het zicht.
De kleuren werden vaag en donker
En ik was alleen...

Mag ik terug, naar lang geleden,
naar een ander heden, ik heb ver te gaan.
De wereld wacht, en 't licht zal doven,
maar ik blijf geloven, laat je droom bestaan.

Een donderslag, een bliksemschicht,
mijn gouden jas, nog uit het zicht.
De kleuren werden vaag en donker
En ik was alleen...

De wereld wacht, en 't licht zal doven
maar ik blijf geloven, laat je droom bestaan.
Geef mij mijn toverjas, Mijn tover, dromen, jas...


Aan te bevelen:

http://www.youtube.com/watch?v=iOE22dmU3KU&feature=related

Geen opmerkingen:

Een reactie posten