dinsdag 3 mei 2011

Een dag later

De volgende dag was maandag. Die dag zijn we van Tel Aviv naar Ceasarea gegaan en de opgravingen daar bezocht. Vooral het theater, het aquaduct en het paleis van Pontius Pilatus maakten veel indruk. Vervolgens gingen we op weg naar Haifa. Daar even pootje gebaad in de Middelandse Zee. Op dat moment ging de telefoon en werd ik verrast en overweldigd door de geboorte van ons tweede kleinkind Amy. Ze ziet er geweldig uit. Ik kon het met eigen ogen zien toen ik een foto toegestuurd kreeg op mijn telefoon. Moeder en kind maken het goed. Ik kan haast niet wachten om haar in levende lijve te zien.
Na Haifa bezochten we Bet Shearim, de necropolis. En natuurlijk het prachtige park daarbij.
Daarna hebben we de berg Tabor aangedaan. Dat is de plaats waar Deborah en Barak hebben gestreden en ook de plaats waar Jezus werd verheerlijkt in bijzijn van Petrus en Johannes. We hadden een prachtig uitzicht op de vlakte van Jizreel en Elisabeth genoot nog het meest van de koeien die daar in het wild graasden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten