vrijdag 17 september 2010

Voor elk beroep een lied

De tandarts. Ik moet eraan geloven. Deze week was het twee keer raak. De komende weken nogmaals twee keer. Meestal valt het wel mee en dat was nu ook weer het geval. De twee vullingen zijn weer vernieuwd en de noodkroon is geplaatst. Ik moest denken aan: voor elk beroep een lied.
De tandarts: Kroont Hem met gouden kroon.
De bouwvakker: Een vaste burcht is onze God.
De groenteboer: We zullen heel de aarde vullen met lof.
De politicus: Staand' op de beloften.
De beursanalisten: Wat de toekomst brengen moge.
De douane beambte: Daar zijn geen grenzen.
Zo kunnen we nog even doorgaan. Wie weet er nog meer!!
Deze week was ook onze zoon Jesse jarig. 29 jaar! Met taart en cadeaus naar Amsterdam getrokken. Dat betekent tegenwoordig filerijden. Toch was het een leuk bezoek. Jesse, Rivka, Julia, Daphne en Dorien. Mijn meidengroepje! Mijn Pure!
Over Pure gesproken: Volgende week zondag werken de 'meiden' mee aan de diensten. Errug leuk. Ik geniet altijd van hun optredens waarin Vader helemaal centraal staat. Of ze één van de bovengenoemde nummers op het repertoire hebben? Geen idee.
Maar eerst is er de trouwdienst van Robin van der Reest en Lisanne Stout. Het belooft een prachtige dienst te worden. Volgende week zijn Michel en Jannieka aan de beurt.
En zondag: Dan hoop ik voor te gaan in de CAMA gemeente van Oss. In Gouda zal Joel Boertjens spreken in de eerste dienst en Rocco Rausch in de tweede.
Voor elk beroep een lied. Wat zou het lied van de dominee's zijn? Het zijn drukke baasjes, zoals u weet. Zou Hijgend hert der jacht ontkomen....toepasselijk zijn?

Blessies en shalom,

Arie

1 opmerking:

  1. de dominominee, de dominominee en m'n zuster die heet KE en m'n zuster die heet KEE

    Alsnog van harte gefeliciteerd met de 29e verjaardag van jullie zoon, broer en oom Jesse
    Fijn dat jullie er zo van hebben genoten.
    Lieve groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen