woensdag 14 oktober 2009

Een weekje in vogelvlucht

Een weekje in vogelvlucht.
St. Present is sinds enige tijd actief in Gouda. Deze fantastische stichting, die hulp biedt aan diegenen die het kunnen gebruiken, verdient onze steun. Ook veel Parousianen hebben al hun schouders gezet onder verschillende projecten en hopelijk volgen er nog meer! Za. 3 okt. was het de beurt aan onze kring Oudewater. Met zeven man sterk zijn we de hele dag bezig geweest om te schilderen, behangen, schoon te maken, vuil te storten enz. Hard werken, maar met heel veel voldoening! Een geweldig compliment voor Present voor de goede projectbegeleiding en voor de vrijwilligers van onze kring voor hun inzet. Zie: http://www.stichtingpresent-gouda.nl/project_3.php
En dan weer dat leesvoer! Samen met Rocco en Yvonne Lommers maandag jl. de tocht gemaakt naar Houten. Den Hertogh, theologische boekhandel. Wat een heerlijke tijd. Alle drie kwamen we met een stapel leesvoer onder onze armen terug. Binnenkort hoop ik me te gaan verdiepen in het boek over de synode van Dordrecht 1618, 1619. Theologisch en geschiedkundig heel boeiend. Ook leuk in de aanloop naar volgend jaar wanneer er weer een nationale synode gehouden zal worden. Voor het eerst in bijna 400 jaar! Onder het motto: “Opdat zij allen één zijn..”


Maandagavond was de eerste avond van het seminar Hebreeuws vanuit de gemeente. Zo'n 17 deelnemers hebben een heel mooie en leerzame avond beleefd onder de inspirerende leiding van Karen Strijker van de stichting Reshiet. (zie: http://www.reshiet.nl/)
Ik kwam heel blij en met een voldaan gevoel thuis.


En dan nog twee nachtjes slapen en trekken we met een groep van 27 Goudse Parousianen naar de GLS conferentie. Daar heb ik nou ontzettend veel zin in. Net een schoolreisje waar je al weken naar uitkijkt. In mijn volgend Aweetje plaats ik een paar foto's en schrijf ik er iets over.

Voor zondag: Ik heb Carol Cairns gevraagd om Goliath op ware grootte na te tekenen. Het is een Al dienst en daarom mogen alle kids naar voren komen om hun lengte te meten langs deze reus. De vraag is natuurlijk: Wie is de reus en wie is de dwerg in het geloof!
Soms denk je wel eens: Wat moet je nog maken van zo'n bekend bijbelverhaal als dat van David en Goliath?! Toch ben ik in de voorbereiding verrast door prachtige inzichten in Gods Woord. Wat dacht je van 1 Sam.17:32:”David zei: Laat niemand om Goliath de moed verliezen; uw knecht zal gaan en met deze Filistijn strijden.” Wat een geloofsvertrouwen en moed! Wat een schitterend voorbeeld voor ons.
Veel kringen in de gemeente zijn met de preken over David aan de slag gegaan. Ik krijg erg veel reacties en kan ze helaas niet allemaal beantwoorden. Maar bemoedigend is het wel.
Dus tot over een paar dagen. Want dan is het weer zondag!
Shalom en blessies,
Arie

1 opmerking:

  1. goed bezig! ik ben vanmiddag nog wezen schoonmaken met een DTS studenten team bij boer Gerrit. Het is weer heerlijk opgeruimd bij hem en ik zag in zijn glimogies dat ie er van genoot zoveel jonge mensen op zijn erf te hebben en dat zijn huisje weer een beetje aan kant is.
    bless you all!
    gr Mirjam Hoogenboezem

    BeantwoordenVerwijderen