zaterdag 10 oktober 2009

52 word je maar één keer!

Woensdag jl. was ik jarig. 52 laat de teller nu zien. De dag ging zonder al teveel poespas voorbij, maar toch werd ik verrast door heel veel kaarten, e mail berichten, gelukwensen, telefoon etc. Teveel om stuk voor stuk op te reageren. Dus daarom bij deze mijn hartelijke dank!

Op de dag zelf en de dag ervoor werd ik geplaagd door vreselijke buikkramp. Nooit eerder zoiets meegemaakt. Je begint onmiddellijk van alles te denken. Een afspraak (waarheen ik al op weg was) moest ik toch afzeggen. Dan maar direct door naar de dokter. Die voelde en constateerde dat er niets ernstigs aan de hand was. Alleen ontlasting die de dag later eruit kwam! Op mijn verjaardag. Wel een heel vreemd praatje! Ik geef het toe. Maar het was mijn eerste cadeau'tje en ik zal u vertellen dat ik er maar wat blij en opgelucht mee was. Nog meer dankbaarheid dus!

Vrijdag was opa's oppasdag. Altijd weer een feest. Vooral ook omdat kleine Julia begint met haar eerste echte hapjes vast voedsel! Als dominee kan ik het niet laten, maar mijn gedachten gingen wel naar Heb.5:12 Lees zelf maar eens wat daar staat!
Hier een leuke foto van ons meissie waar we erg trost op zijn. De derde reden tot dankbaarheid die ik hier noem.




Vrijdag was ook de tweemaandelijkse intervisiedag van voorgangers (collega's) van de ABC gemeenten in de regio. Een leuke ontmoetingsdag van gebed, uitwisseling, studie en 'case studies' die ingebracht werden. Het was heel goed om zo elkaar te ontmoeten en te bemoedigen. U raad het al: weer was het "dank u Heer"!

's Avonds de weeksluiting (eredienst) geleid in zorgcentrum Ronssehof in Gouda. Ik heb genoten van deze dienst voor ouderen, die door de Goudse predikanten in toerbeurt wordt verzorgd. De prediking ging over de Farizeeer en de tollenaar en wat het betekent te leven vanuit het besef van Gods onvoorwaardelijke en onverdiende genade. Genade is een bijbelwoord dat verwant is met dankbaarheid. Samen zongen we het prachtige lied: "Komt laat ons voortgaan kind'ren..." Vooral de passage: Het zal ons niet berouwen, de keus van 't smalle pad. Wij kennen de Getrouwe, die ons heeft liefgehad". Het ontroert mij altijd weer om dit te zingen en belijden. Dankbaar ben ik voor de weg die de Here Jezus met ons gaat!
Zondag zal Rocco Rausch voorgaan in beide diensten. Dan zal een vervolg gegeven worden aan de startzondag 30 aug. jl. en het thema van handen en voeten. De tweede dienst is een zendingsdienst. Zelf hoop ik voor te gaan in de zustergemeente van Aalsmeer en daar te spreken over het belanghebbende thema van onbeantwoorde gebeden. Ook wij hebben ermee te maken. Kun je daar ook dankbaar voor zijn? Paulus schrijft in 2 Cor.12:9 "Mijn genade is u genoeg."
Een heel goede zondag en gezegende diensten toegewenst.
Blessies en shalom,
Arie Davidse, voorganger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten