zaterdag 24 oktober 2009

David: de man naar Gods hart

Morgen is het weer zondag. De preken liggen klaar. Vannacht een uurtje extra pitten en morgen hoop ik weer in beide diensten te mogen voorgaan. Altijd weer een voorrecht!

In de eerste dienst gaat het over teleurstellingen. Wie kent ze niet in het leven? David wist erover mee te praten. Teleurgesteld in Saul en in zijn beloften, die stuk voor stuk gebroken werden. Teleurgesteld in leiders. Medegelovigen. We kunnen er allemaal van tijd tot tijd over meepraten. Maar hoe ga je ermee om? Ben en blijf je slachtoffer of kruip je uit die rol.

In de tweede dienst komt B&W weer voorbij. Astrologie. In mijn gedachten hoor ik Jantje Smit: Ik lees je naam in de sterren. Een populair liedje van een gevierd volkszanger. Maar wat zegt de Bijbel over astrologie?

Afgelopen week was in veel opzichten voor mij een inspirerende week. Leuk en inspirerend was ook het bezoek van Jacco en Suzana Zutphen en de kleine Zion. Wat een prachtig kereltje en wat een inspirerende plannen hebben deze jonge mensen. Mooi ook om het 'zendingsverhaal' van Dorien en mij met Jacco en Suzana te delen. Over teleurstellingen gesproken (zie boven): ook wat dat stukje in ons leven betreft kunnen we erover meepraten.
Maar God is zoveel groter dan dat alles.

Ik hoop dat we morgen dat weer uitbundig mogen vieren, leren en beleven in beide diensten.



Blessies en shalom



Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten