donderdag 31 maart 2011

beeldje

Deze week heb ik het beeldje opgehaald bij Carol Cairns dat Dorien en ik gekregen hebben van de gemeente ter gelegenheid van ons 25 jarig ambtsjubileum. Het ziet er werkelijk prachtig uit en is een sieraad in huis.
Carol is een bekende Goudse kunstenares en lid van onze gemeente. Zij vervaardigt oa. portretten en bronplastieken. Veel van haar werk is her en der te zien. Bekend is oa. het standbeeld van haar hand van koningin Wilhelmina in Brielle. Daarnaast is zij ook bekend geworden door haar kruisbeeld met de lijdende Christus die uitreikt naar de ander.
Het beeldje dat wij als geschenk aangeboden hebben gekregen symboliseert het gebed. Het staat bij ons op de dressoir. Aan de éne kant een replica van de Delftsche Bijbel en aan de andere kant de figuren van Mozes, Aaron en Hur, die in gebed strijden voor Israel, dat tijdens de woestijnreis aangevallen wordt door Amelek.
Verder ben ik volop bezig met afbouwen van werkzaamheden en het overdragen van taken in het gemeentewerk in Gouda en het opstarten van het nieuwe gemeentestichtend project in de Zuidplas. Daarnaast ook met de voorbereidingen voor mijn doctoraal studies en niet in de laatste plaats ben ik ook bezig met de voorbereidingen van onze groepsreis naar Israel over enkele weken. Er staat veel op het programma. Oa. een bezoek aan de Messiaanse gemeente in Arad o.l.v. Jojakim Figueras, een bezoek aan de Russische Joodse evangelist in Tel Aviv Dov Bikas en ook onze Palestijnse vrienden in de CAMA gemeente van Jeruzalem.
Zondag as. hoopt Matthijn Buwalda medewerking te verlenen aan de 2e dienst. Ik zie ernaar uit.
Als u meer wilt weten over Carol Cairns: raadpleeg haar site en klik op onderstaande link.
Wil je meer weten over Mattijn en zijn onlangs uitgebrachte CD's: klik dan op de tweede, onderstaande link.

Blessies en shalom,

Arie

www.cairnsart.nl/beelden.html

www.matthijnbuwalda.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten