zaterdag 12 maart 2011

Shabbatsmaal


Gisterenavond hadden we een super gezellige shabbatsmaaltijd met de groep mensen die over enkele weken naar Israel afreizen.
De shabbat begint altijd vrijdagavond rond 18.30 uur. De kaarsen worden aangestoken, de shabbatswijn en de twee (!) broden gegeten en de zegenspreuken doorgegeven. Altijd weer een bewogen moment.
Daarna lekkere groentensoep, lamsbout met boontjes en rijst en salade en fruit toe.
Zo bereiden we ons voor op de as. reis.
Daarnaast was ik deze week een dag in Lelystad. Daar werd een meeting georganiseerd genaamd werkveldoverleg. Een uitwisseling tussenn enerzijds de Evangelische Theologische Faculteit in Leuven, Belgie en anderzijds leiders van diverse kerken, denominaties en gemeenten in Nederland. Zoals altijd is het vooral ook een plek om te netwerken en oude contacten aan te halen en nieuwe op te doen.
Zondag zie ik uit naar de diensten. Vooral de dienst in de serie:"Als het leven pijn doet..." Kom kijken en luisteren! Groen en Tettie Hordijk geven een interview n.a.v. het verlies van hun zoon Pieter en Margreet Nagtegaal n.a.v. dochter Jiska. In de meditatie hoop ik stil te staan bij de woorden van Jezus aan het graf van Lazarus: Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven. Geloof je dat?

Tot zondag.
Blessies en shalom,

Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten