zaterdag 9 april 2011

Overgang

Nee, ik ben niet in de overgang, maar ons leven bevindt zich wel in een overgangsfase. De uitslag van de zgn. Toefl test (toelatingstest Engelse taal op wetenschappelijk niveau) is binnen en het resultaat was ruim voldoende. Dat was een opsteker, want ik had het niet verwacht.
Verder bereid ik me voor op de doctoraalstudie. Onlangs had ik een goed gesprek met Wout van Laar, NH predikant in Gouda. Hij is jarenlang directeur geweest van de NZR (Nederlandse Zendingsraad. Hij kan mij goed op weg helpen bij het schrijven van een proefschrift op het gebied van de missiologie en ecclesiologie. Hij is belezen en heeft een jarenlange ervaring in de zendingswereld, oa. ook in het buitenland. (zie ook zijn onlangs gepubliceerde afscheidsrede in het blad Soteria)

Ook is morgen Dorien jarig. Dat wordt groot feest in Gouderak. Ze hoopt 52 te worden. Elke dag met oma Davidse naar bed is nog steeds een groot feest!!
Natuurlijk gaat het gewone gemeenteleven ook door. Volgende week staat er aardig wat op het programma: huwelijksvoorbereiding, doopzitting, Raadscontact, de begrafenis van Wil Groenen, en het vooruit schrijven van twee preken.
Met de ontwikkelingen in Zuidplas gaat het gestaag verder. Ik ben bezig om allerlei contacten te leggen. Verder zie ik uit naar een ontmoeting met het landelijk bestuur van ABC gemeenten, waarbij we onze plannen voor het stichten van een nieuwe gemeente hopen voor te leggen.
Met Jesse gaat het gelukkig momenteel heel goed. Hij was - samen met mij - vorige week op bezoek bij de oma's en opa in Valkenswaard en heeft een heel leuk uitje beleefd. Volgende week hopen we hem ook mee te nemen naar het familiefeest t.g.v. het 60 jarig huwelijk van mijn ouders. Ook Julia doet het goed. Ze kletst je de oren van je hoofd. Gisteren waren we in de Apenheul met haar en ze heeft genoten!
Morgen twee diensten leiden. De tweede dienst staat in het teken: "Als het leven pijn doet..De pijn van echtscheiding." Twee mensen vertellen er iets over uit de eerste hand. In de eerste dienst gaat het over: broederlijke gemeenschap n.a.v. Ps. 133: "Waar liefde woont gebiedt de Heere zijn zegen. Daar woont hijzelf, daar wordt zijn heil verkregen en leven tot in eeuwigheid."

Een hartelijke groet van Arie, Dorien, Jesse, Rivka Addy en Julia en..... en natuurlijk Daphne en Michiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten