donderdag 18 november 2010

CAMA internationaal

Altijd weer fascinerend. De ontmoeting binnen de CAMA familie zelfs hier in Nederland. Naast de gewone kaaskoppen, komen er in Nederland binnen CAMA verband tal van gemeenten samen uit alle delen van de wereld. Vandaag had ik een ontmoeting met verschillenden van hen. De predikante van de CAMA Cantonees sprekende kerk in Amsterdam. Joyce Wong en haar twee collega's. Verder de predikant van de Manderijnse Chinees sprekende kerk in Slotervaart, het voorgangersechtpaar van de Chinese gemeente in Almere enz. Ik spreek geen Cantonees of Manderijn Chinees. Maar in het Engels en Nederlands kunnen we elkaar toch goed volgen.
Het geval wil dat ik gisteren de voorganger aan de telefoon had uit de Frans sprekende CAMA gemeente in Amersfoort. Zij belden mij om een afspraak te maken voor een predikbeurt. Zijn Nederlands was zo uitstekend dat ik hem vroeg: Wat wil je. Dat ik in het Nederlands spreekt, Engels of Frans? Talen fascineren mij. Mn. ook het Hebreeuws. Momenteel ben ik bezig met de studie van de Bedevaartspsalmen in het Hebreeuws ter voorbereiding van een prekenserie hier in Gouda. Hebreeuws: De taal van de Bijbel. Hiernaast een pagina van Ps. 117. Heel toepasselijk: Looft de NAAM, alle volken. Prijst Hem alle natien. Want zijn loyaliteit aan ons is groot en zijn trouw eeuwig. Hallelujah.
Blessies en shalom,
Arie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten