woensdag 17 maart 2010

Nederland doet!

As. vrijdag en zaterdag is het weer zover. Nederland doet. De jaarlijkse vrijwilligersdag. Vrijwilligerswerk is het smeermiddel voor onze samenleving. Zonder vrijwilligers is ook het werk in een gemeente ondenkbaar. Daarom op deze plaats een welgemeend bedankje voor de talloze vrijwilligers in onze gemeente die elke keer weer de schouders zetten onder het vele dat er gebeurt. Het pastorale team, het diaconale team, het zendingsteam, het administratieteam, Happie, kosters, King Kids, jeugdwerkers, Campagneteam, catering teams, info en begroetingsteam, netwerkteam, en niet in de laatste plaats het team Raadsleden. Ongetwijfeld ben ik nog wel teams vergeten, maar neem mij dat vooral niet kwalijk!
Op http://www.nldoet.nl/nldoet/ww.nldoet.nl/nldoet/ tref je tal van initiatieven die de moeite waard zijn.
Nu we het toch over vrijwilligerswerk hebben wil ik ook graag St. Present onder uw aandacht brengen. Ook op deze site vind je veel informatie. Verschillende groepen van onze gemeente hebben al projecten uitgevoerd en ...naar tevredenheid en met succes. Ikzelf heb vol overtuiging plaats genomen in het Comité van Aanbeveling en bevind met zowaar tussen de Bobo's van het maatschappelijk middenveld. Aardig toch?! http://www.stichtingpresent-gouda.nl/
Halverwege de week houd ik me al weer bezig met de zondag. De tweede dienst is oppassen geblazen. U kent ze wel de uitnodigingen om te verspreiden en mensen uit te nodigen voor de serie: De God die je zoekt.... Aan de beurt is dit keer het thema van Gods Alomtegenwoordigheid. Je kunt daarbij niet heen om Ps. 139. U kent vast wel dit prachtige lied. “U omgeeft mij van achteren en van voren en U legt uw hand op mij.” Ik ervaar altijd weer een geweldige rust en zekerheid bij het lezen van deze psalm.
In de eerste dienst besluiten we de serie over het leven van David. Het gaat over Davids helden en vrienden. Hij had er velen. Mensen die tot het laatste toe trouw zijn gebleven. (2 Sam. 23) Het boek over Jezus' helden zal die zondag worden gepresenteerd en is na afloop verkrijgbaar. Ook deze laatste preek is weer een bijzonder thema. Ik heb erg genoten van alle voorbereidingen en reacties rond de serie over David. Daarom voor de laatste keer het plaatje dat de afgelopen maanden steeds voorbij kwam. Glas in lood. Een van de ramen van de St. Jan in Gouda.
Voor de rest leven we toe naar Goede Vrijdag en Pasen.
Blessies,
Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten