vrijdag 15 januari 2010

Rust, reinheid en regelmaat

Nu de feestdagen weer achter ons liggen zweer ik bij deze drie “R's”: Rust, reinheid en regelmaat. Van huis uit meegekregen en ik merk dat ik het beste functioneer en in m'n vel zit als die drie aanwezig zijn.
Het patroon van week tot week nu vasthouden. Maandag studiedag (hoewel door het wegbrengen van Jacco en Suzana en Zion naar de luchthaven in Brussel daar deze dag toch niet veel van terecht kwam. Maar het was leuk!! :) Vergadering eredienst team, dinsdag bezoek en ontvangstwerk, (huwelijksvoorbereiding van een aantal echtparen die in het voorjaar hopen te trouwen), woensdag preekvoorbereiding, donderdag gebedstijd met een aantal broeders en 's avonds kring in Oudewater en kennismakingsgesprekken. Vrijdag vrij. Samen met Dorien naar de sportschool en wandelen met Julia en Jesse. Wat Jesse betreft een rit naar Amsterdam, die ik combineer met een lunch bij Eric en Joke Bakker, collega voorgangers van CAMA. (long time no see!)
Vier brillen kopen voor Jesse. Een rib uit mijn lijf. Hij verslijt ze bij de vleet! De bediende bij Pearl kijkt mij met grote ogen aan, want dit is in twee jaar al de vijtiende bril! Dan een wandeling en een Macje. Altijd een plezier voor Jesse. Ook nog even kijken bij Schiphol waar de vliegtuigen opstijgen. Imposant!
Morgen een dagje met de Raadsechtparen. Een heuse stadswandeling in ons eigen Gouda o.l.v. een deskundige gids. Het is toch te gek dat je wel attracties in andere steden bezoekt, maar het mooie Gouda over zou slaan!? Op het programma staat een wandeling langs kloosters en ketters. Ik ben benieuwd. Daarna gezellig samen eten en bij kletsen.
Dan is de week weer voorbij.
Zondag hoop ik in de zustergemeente van Zoetermeer voor te gaan. Thema: Hebreeen Hd. 1: de heerlijkheid van Christus. Lieve mensen....iets heerlijkers is er niet! Augustinus zei het al: Het doel van ons bestaan is God verheerlijken en Hem voor eeuwig genieten.
Daarom ook in Gouda een heel goede start van de nieuwe week as. zondag in beide diensten.

Blessies,

Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten