dinsdag 22 september 2009

Aweetje

Dit keer een kort persoonlijk berichtje na het weekend. Een kleine terug en vooruitblik!
Afgelopen week werd onze zoon Jesse 28 jaar. De foto's laten een gelukkige Jesse zien, omringt door Michiel, Rivka en Julia. Ook dank aan allen die een kaartjes stuurden n.a.v. zijn verjaardag!













Altijd weer indrukwekkend. Doopgetuigenissen.. De meesten kan ik niet met droge ogen aanhoren en dat gold ook voor de doopgetuigenissen van Rivka van der Velde en Rienk Sybrandi, die zo. jl. in de tweede dienst zijn gedoopt. Een mooi feest met veel vrienden, familie en kennissen. De doopfoto's zijn al publiek te zien via http://www.parousia.nl/
Vooruitblikkend wordt het een mooie en drukke week. Daarin natuurlijk de gemeentebrede avond van woensdag as. Ook kijk ik alvast vooruit naar as. zondag als Martin Brand 's morgens spreekt in de eerste dienst en 's avonds een concert geeft met zijn band. De aftrap (Teenz event) voor onze jongeren in dit seizoen. Het belooft weer een mooie zondag te worden!
Nu nog kort iets anders. Velen weten dat ik een lees fanaat ben. Ook in de vakantie heb ik menig boek verslonden. Goedkope romannetjes en dikke pillen. Dr. Willem Ouweneel is zo'n schrijver van dikke pillen. Hij is volop bezig met een dogmatische serie en ik volg hem op de voet. De eerste drie delen heb ik in de vakantie verslonden en...met groot plezier! Wat een enorme denkkracht heeft die man. Wat een totaal overzicht. Wat een schrijfstijl. Soms ben je het roerend met hem eens, soms finaal oneens. Dat houdt het lezen van dergelijke boeken ook spannend. Van deel 1 (De schepping van God: Ontwerp van een scheppings-, mens- en zondeleer) zal ik binnenkort een boekrecensie schrijven en via Campagne en andere kanalen publiceren.
Daarnaast las ik het tweede boek van Carlos Ruiz Safon: Het spel van de engel.
Een ongelooflijk mooie roman. Prachtige zinnen. Boeiende karakterschetsen. Een ingewikkeld, maar fascinerend plot. Gewoon een boek om van te genieten. Als u van lezen houd: zeker een aanrader. (hoewel dit tweede deel ook veel dezelfde thema's behandeld als zijn eerdere roman)
Lieve mensen: drukke weken laten je niet los. Maar “don't forget”: “te druk om niet te bidden”. (om te spreken met een titel van een boek van Bill Hybles)
Arie Davidse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten