vrijdag 5 juni 2009

Aweetje
En tja. Dan is het weer al bijna zondag. De tijd gaat reuze snel. Deze week was wel de week van geboortes, dopen en trouwen in de gemeente. Vier mensen zijn zondag jl. gedoopt. De volgende lichting komt er al weer aan! Lieve mensen: wat een zegen is dat.
Dan geboortes: Niemand zal het mij kwalijk nemen als ik begin met de geboorte van ons kleinkind Julia Plomp. Wat zijn wij blij met onze kinderen, aangetrouwde en ons kleinkind!! We hadden al een Julia onder de Parousianen (Julia Geneugelijk), maar nu zijn er dan twee met die prachtige naam die de betekenis draagt: Sterke vrouw!
Dan de geboorte van de kleinzoon van An en Eg: Stijn van Gils. De geboorte van Jip Marijn Brouwer. De geboorte van Fabian, kleinzoon van Jan en Hennie.
Dan trouwen. Jiska en Curly gaven elkaar het 'ja-woord' woensdag jl. en Tim en Tanya zullen hetzelfde doen komende week 12 juni as. Een aaneenschakeling van prachtige momenten. Want als je deelt in elkaars blijdschap, wordt het dubbel zo groot! (het omgekeerde geldt trouwens ook.)
Blij wordt je ook van de broers die de Raad willen komen versterken. Vier in getal zelfs. Rocco Rausch staat in de startblokken om par time in de gemeente aan de slag te gaan. Een foto van dit veelkleurige, negenkoppige gezelschap houdt u nog van mij tegoed. Deze week hadden we een eerste avond samen waarin we baden, visie deelden en hebben aangegeven wat ieder afzonderlijk kan bijdragen in het team leidinggevenden.
As. zondag hopen we elkaar als gemeente weer allemaal te zien en dan ook de blijdschap in de erediensten uit te delen! Lijkt me geweldig. In de eerste dienst spreekt Rene Vacquier en vieren we de maaltijd van Christus. In de tweede dienst verwelkomen we weer gasten. “You're invited” diensten zijn speciaal daarvoor bedoeld. Dus ik zou zeggen: neem vrienden mee as. zondag! Een preek is er niet, maar iedereen kan vragen stellen waarop ik hoop te reageren. V&A! Vraag en Antwoord. Ook zingen we een oud nummer met elkaar: “Jesus is the answer for the world today!” Hoe meer de tijd vordert, des te meer weet je hoe waar dit lied is.
Wederom sluit ik af met de woorden dat ik ernaar uitzie iedereen weer te begroeten op de dag des Heren!
Blessies en shalom,
Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten