woensdag 20 mei 2009

Aweetje
Leuk bezoek gehad afgelopen weekend. Eric en Carla Odink uit Enschede waren over. Een paar keer per jaar zien we elkaar. Carla en Dorien delen de passie voor paarden en hebben dan ook een bezoekje gebracht aan andere vrienden in Schipluiden Marien en Linda Boekesteijn, die wij al zo'n 25 jaar kennen. Nog uit de tijd dat we in Schipluiden woonden, zo'n 25 jaar terug.
Carla heeft nog aan de wieg gestaan van CamPagNe, ons maandblad! Ook leuk om eens te vermelden.
18 mei Denise Deloziar gezien in het voorbijgaan op de Fluwelensingel. Zij vertrekt binnenkort naar Michael in de VS. Michael is haar echtgenoot. Hij zit in de dodencel in Oklahoma en zal (naar het zich laat aanzien en er geen wonder gebeurt) op 9 juli as. worden geëxecuteerd. In de VS bestaat nog altijd de doodstraf op bepaalde vergrijpen.
Destijds had ik het voorrecht om het huwelijk tussen Michael en Denise te mogen voltrekken in de gevangenis in Mc Alister in de VS. Een zeer bijzondere en indrukwekkende ervaring! Nu is na jaren wachten en onzekerheid dan eindelijk de executie datum vastgesteld voor Michael. Wat mij bijzonder bezighoudt is de tekst uit Ps. 84:11 “Want een dag in uw voorhoven is beter dan duizend elders.” Dat was destijds de tekst bij de begrafenis van mijn oma. “Ik wil liever staan aan de drempel van het huis mijn Gods......”schrijft de psalmdichter. We kunnen het ons nauwelijks voorstellen. Toch is het zo. In dit leven houden wij voor alles vast aan het feit dat Vader ons wil brengen bij Hem. In zijn eeuwig huis. Bij zijn genadetroon. Drukken aan zijn Vaderhart! Ps. 84:5 is mijn naamvers. Eli Ben Josef gaf die mij toen ik vorig jaar in Jeruzalem was. Hierbij treft u een plaatje van die tekst die op mijn kantoor aan de muur hangt.(zie hieronder)
אַשְׁרֵי, יוֹשְׁבֵי בֵיתֶך-- עוֹד, יְהַלְלוּךָ סֶּלָה.
(Welgelukzalig zij die in uw huis wonen, zij loven U gestadig)
Mijn gedachten gaan veelvuldig uit naar Michael en Denise. Ook ons gebed. Ik weet dat via de knielbank ook veel mensen in onze gemeente voor hen beiden bidden. We hopen en bidden voor een wonder en leggen tegelijk hun en ons lot in handen van Vader! Want uiteindelijk – al snappen wij dat nu nog niet – is het daarboven beter dan hier beneden.
19 mei. Een druk dagje. Omdat we een paar dagen weg gaan heb ik me vandaag gebogen over twee preken voor as. zondag. Altijd weer prachtig om een dag lang intensief bezig te zijn met het Woord van God. 's Avonds de ontmoetingsavond gehad met nieuwe mensen in de gemeente. Deze avonden zijn bedoeld ter kennismaking met Parousia. Een prachtige groep met allemaal unieke mensen die de laatste maanden zich hebben toegevoegd aan de kring van onze gemeente. Samen hebben we gesproken over wat ons drijft. Wat ons als gemeente bezighoudt. Wat onze missie is. Onze visie, waarden enz. Op zulke momenten voel ik me altijd klein en denk: Vader: wie ben ik dat ik dit doen mag? Tegelijk werd in de Calslaan de eerste avond gehouden van de Netwerkcursus. 16 mensen die samen willen ontdekken welke gaven en talenten Vader hen heeft gegeven om die te ontdekken en – zo mogelijk - in te zetten in de dienst aan God en zijn gemeente. Compliment voor Karst Jan en José die de trekkers zijn van deze cursus.

En dan as. zaterdag. Ik geef nog maar effe de link naar de website waar u alle informatie kunt krijgen over de as. gemeentelijke gave(n) en talentendag. Komt allen zou ik zeggen. Het beloofd ook goed weer te worden!
www.parousia.nl/gaven_talentendag_23_mei.htm
En wat zondag betreft: de eerste dag van de nieuwe week hopen wij weer terug te zijn in het Goudse na een paar daagjes Zeeland. Ik ga heerlijk fietsen van Gouderak naar Kerkwerve en terug. Met Dorien bezoeken wij mijn zus en zwager op de camping. Genieten, oesters zoeken, vissen, zwemmen, uitrusten, lezen, luieren enz. enz.
Maar...zondag hoop ik iedereen weer te zien in een van de twee diensten. Het gaat dan over de hemelvaart en verheerlijking van Jezus en in de tweede dienst over de Farizeeër en de tollenaar. En na hemelvaart komt Pinksteren. Ik zie ernaar uit dat we dan weer diverse mensen mogen dopen!!
Blessies en shalom,
Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten