woensdag 13 maart 2013

Update

Zomaar even een update voor iedereen die zo meeleeft met het wel en wee van ons in Gouderak. Met ons gaat het goed, maar om ons heen is het nog volop winter. Vanmorgen lag er een dik pak sneeuw en was het polderlandschap veranderd in een witte deken. Met Ma Davidse in Valkenswaard gaat het naar omstandigheden goed. Ze sterkt wat aan en eet beter. Binnenkort komen er gesprekken met de zorginstelling (clientenraad), de oncoloog, uroloog en de chirurg. Daarna zal er een overleg zijn van de broers en zussen en hopelijk komt er dan duideljkheid en kunnen we toewerken naar een definitieve huisvesting. Momenteel verblijf zij op de revalidatie afdeling van het verpleegtehuis Kempenhof in Valkenswaard. Dank ook voor alle reacties bij het overlijden van Arie's vader, Pa Davidse. E mails, telefoon, kaartjes etc. Het heeft ons heel Pa en Ma Davidse met Julia en mij op de achtergrond erg goed gedaan.  Hier één van de laatste foto's die wij van hem maakten. Het winterwonderlandschap geeft ons nog eens de gelegenheid om naar de kinderboerderij het Geerke te gaan. Dat is een plek waar de kleinkinderen altijd heel erg genieten. Thuisgekomen wil kleine Amy graag op het potje bij de warme kachel. As. vrijdag bezoek ik de hele dag de vergadering van het CIO (Contactorgaan In Overheidszaken). Deze commissie o.l.v. Wim Deetman onderhoudt de contacten tussen de overheid en de kerken in Nederland. Ik ben lid van dit orgaan namens de ABC gemeenten. Op de agenda staat een ontmoeting met de verantwoordelijke minister Ivo Opstelten van Justitie. Daarnaast ook onderwerpen als: de geestelijke verzorging in het gevangeniswezen en de krijgsmacht, de  ANBI regeling, kerkelijke vertegenwoordiging in plaatselijke WMO raden, de winkelsluitingswet, etc. etc. Het belooft een belanghebbende en interessante vergadering te worden. Zondag gaat het in de preek over Joh. 15:7 Jezus zegt: Ik ben de ware wijnstok. Op dit moment kijk ik nog aan tegen de dorre takken van de wijnrank tegen de pergola in onze tuin. Je kunt het je nog niet voorstellen, maar over enkele maanden zal deze wijnstok volhangen met sappige druiven. Boskoops glorie! Daar moet nog wel wat voor gebeuren. Voldoende zon, regen en gezonde aarde. Maar ook zal de plant tijdig moeten worden gesnoeid. Niet leuk, maar wel noodzakelijk. Ik herinner me een oud lied dat zegt: Laat  mij in U blijven, groeien, bloeien.......   Shalom, Arie  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten