dinsdag 26 maart 2013

Lentetour

Hallo allemaal,
Zoals de meesten van jullie weten, ben ik druk bezig met het organiseren van de Lentetour van Dov en Olga Bikas uit Tel Aviv door Nederland. Ook op de eigenn website wil ik daar graag wat informatie over geven.
Zij komen van 8 t/m 21 mei naar Nederland. De bedoeling van hun bezoek is om met zoveel mogelijk christenen in Nederland contact te leggen en hun bediening onder de drugverslaafden, dak en thuislozen in Tel Aviv te presenteren. Dov geeft zelf zijn getuigenis:
Dov Bikas
Ik ben geboren in Litouwen in 1971. Ik kom uit een Zionistische familie. Op 12 jarige leeftijd emigreerde ik naar Israel en het gezin vestigde zich in Eilat. In mijn tienerjaren raakte ik verslaafd aan de alcohol. Ik belandde op straat. Toen ik 25 jaar was, ontmoette ik John Pex, een Nederlandse evangelist. Ik werd door hem opgevangen in de Shelter. Als gevolg van het werk van Gods Geest, kwam ik tot geloof in de Messias van Israël: Jezus. In 1989 ben ik begonnen met het fulltime dienen van de Heer in de christelijke jeugdherberg de Shelter. We probeerden de vele Oost Europese joodse immigranten te bereiken met het Evangelie. Enkele jaren later trouwde ik met Olga. Zij had Aliyah gemaakt vanuit de Oekraine en behoorde tot de Messiaanse gemeente in Eilat. In het midden van de jaren 90 verhuisden wij naar Beersheeva, in het midden van de Negev woestijn. De stad van de aartsvaders. Daar zijn wij begonnen met het stichten van Messiaans Joods Russische gemeenten onder de naam "Desert Flower." In 2003 zijn we verhuisd naar Javne, vlak bij Tel Aviv. Eerst probeerden wij weer een Messias belijdende gemeenschap te stichten, maar G' d legde het op ons hart om een bediening te beginnen in het zuiden van Tel Aviv. Daar tref je heel veel verslaafden dak en thuislozen, criminelen en prostituees. Deze bediening startte met het verspreiden van foldertjes en christelijke literatuur, het beleggen van Bijbelstudie, het verstrekken van maaltijden aan dak en thuislozen enz. Deze bediening is sterk gegroeid. Heel veel joodse jongeren hebben in de afgelopen jaren hun Messias gevonden als gevolg van deze bediening, zijn afgekickt van hun verslaving aan seks, alcohol of drug en konden door Gods hulp hun leven weer op orde brengen.
Aviv centrum.
Ten behoeve van deze bediening heeft Dov Bikas in Tel Aviv het zgn. "Aviv centrum" geopend. Wat wordt er zoal gedaan in het Aviv centrum?
  1. Bijbels worden weggegeven, christelijke lectuur wordt verstrekt en DVD's worden vertoond en uitgedeeld.
  2. Bijbelstudies worden gegeven.
  3. Pastoraat wordt verstrekt.
  4. Bezoekers kunnen onder de douche
  5. Eerst hulp wordt gegeven. (medicijnen, verband etc.)
  6. Maaltijden worden verstrekt.
  7. Tweedehands kleding wordt uitgedeeld.
  8. Persoonlijke hygiëne en lichaamsverzorging wordt gegeven aan vrouwen.
Aviv betekent lente. Tel Aviv betekent lenteheuvel. Inderdaad is dit centrum een soort vluchtheuvel en een plaats waar mensen opnieuw kunnen beginnen en het Evangelie van de Joodse Messias Jeshua ontspringt in hun harten. Veel Joden zijn op deze manier al tot geloof gekomen in hun eigen Messias en afgekickt van verslavingen.
Rooster spreekbeurten Lentetour.
Datum Plaats Adres Tijd website Organisatie Soort
09-05-13 Harderwijk Theaterzaal Stationslaan 26 10.00 u www.israel en de Bijbel.nl Israël en de Bijbel Landdag
11-05-13 Zevenhuizen Swanla Burg. Klinkhamerweg 86 10.30 u www.abcgemeenteZuidplas.nl ABC gemeente Zuidplas Shabbatsviering
12-05-13 Dokkum Zaagmolenstraat 2 9.30 u www.nehemiadokkum.nl Vrije Baptistengemeente Dokkum Eredienst
14-05-13 Grootenbroek De Aanloop 6 Grootenbroek 20.00 u www.deweg.eu/ Westfriese Evangelie Gemeente Israël avond
15-05-13 Eindhoven Gebouw Filadephia
Koning Arthurlaan 49-51
19.30 u www.huisgezingods.nl Volle Evangelie gemeente Huisgezin Gods Israël avond
16-05-13 Gouda VEG voormalige synagoge Turkfmarkt 23-25 20.00 u www.parousia.nl CAMA gemeente Gouda Israël avond
16-05-13 Zoetermeer De Uitkijk Wattstraat 64 10.30 u www.abcgemeenten.nl ABC gemeenten Regionale leiders ontmoeting
18-05-13 Hooghalen Petah Tikvah
Oosthalen 5
19.30 u www.petachtikvah.org Petah Tikvah Zaterdagavondbijeenkomst
19-05-13 Rijssen Kulturhus IreneVan Kregtenweg 9 7467 PL Notter 10.00 u www.ichtus-vbg.nl Vrije Baptistengemeente Eredienst
21-05-13 Woerden Gebouw Synergos Gildenweg 7a 20.00 www.camawoerden.nl CAMA gemeente Woerden Israel avond
U bent van harte welkom op één van deze avonden.
Een bijzondere avond zal zijn die in Gouda. Daar zal de klassieke gitarist Itay Banner medewerking verlenen.
Wilt u meer informatie: neem dan contact op met mij. (06-20977967)
Wilt u het project ondersteunen, dan kunt u een gift overmaken op AWF rekening nr. ING 50.79.941 o.v.v. Aviv project.
Shalom
Arie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten