woensdag 6 maart 2013

Afscheid van Pa Davidse

Zoals de meesten van jullie weten, is mijn vader vorige week overleden. Dinsdag 5 maart is hij begraven. Het was een mooie afscheidsdienst waarin mijn broer Nico heeft gesproken en ook de kleinkinderen allemaal een herinnering hebben opgehaald over de lieve opa, de stoere opa, de computeropa, etc. Zelf heb ik de dienst mogen leiden (op verzoek van mijn vader) en de meditatie gehouden. Pa Davidse: een trouwe echtgenoot, gezinsman, familieman, vriend etc. Een man die ook trouw bleef aan het geloof dat hij van huis had meegekregen en dat in zijn leven - door de vele dingen die hij heeft meegemaakt - flink op de proef is gesteld. De aardse tent van het lichaam was helemaal op en daarom is er ook dankbaarheid en goede moed dat hij nu die tent heeft mogen achterlaten en intrek mocht nemen in de heerlijkheid van God. Als soldaat A Davidse voer hij uit op de SS Waterman naar voormalig Nederlands Indie op 16 feb. 1948 en kwam als gewonde terug op 31 dec. van dat jaar. Nu is hij weer u itgevaren. Maar wij zullen hem weer zien op de grote reunie van God. Maar niet meer zoals hij was met physieke en mentale verwondingen, want dan zal het eeuwig en volmaakt zijn. De Heiland heelt alle wonden en heelt alle smart! Dat lievelingslied van mijn vader (Daar ruist langs de wolken) hebben we ook gezongen.kleinkinderen begeleiden de kist

Geen opmerkingen:

Een reactie posten