donderdag 21 oktober 2010

Gouwestad

Dat Gouda een stad van goud is weten we allemaal. Maar dat de lokale omroep de naam Gouwestad draagt, is mogelijk minder bekend. Deze week had ik een opname in de studio aan de Markt voor het programma "Kerk in de buurt". Tal van predikanten, kerkelijk werkers en vrijwilligers werken mee aan dit wekelijks programma op zondagmorgen. In de studio zijn de opnamen gemaakt van mijn overdenking n.a.v. het bijbelboek Esther: een vrouw met kracht en waardigheid. Zondag 14 nov. in de ochtend wordt het uitgezonden. Dat ga ik zeker missen, maar geen nood...misschien komt het binnenkort op uitzending gemist.
"Ik word grote zus." Dat was een T shirt dat onze kleindochter Julia enkele weken geleden droeg. Ik dacht nog: "leuk shirt." Maar Rivka merkte op: "Zie je niet wat er opstaat?!" Ik herhaalde het nog eens en toen.... tjsa toen pas begreep ik het. We worden weer opa en oma. (je wordt ouder pappa, geef het maar toe!!) Hartstikke leuk. We zien er heel erg naar uit. Dorien gaat daarom (helaas) niet mee op de Israel groepsreis vanuit de gemeente, want DV rond 3 mei zal de bevalling plaatshebben.
Hier een foto'tje van de grote zus, die oma helpt met de boontjes doppen. Elke vrijdag genieten we van haar. Opa wordt tegenwoordig "opa amen" genoemd, want hij probeert de grote zus ook te leren bidden voor het eten.
Tot slot: Na een prachtige inzegeningsdienst zondag jl. met vele sprekers zoals Simon van Groningen namens de ABC gemeenten, Henk van Blitterswijk namens de gezamenlijke kerken en Marco Kastelein, de loco burgemeester van Gouda (zie foto) zal Arno Post as. zondag in beide diensten voorgaan. Vier hummeltjes worden aan Vader opgedragen. Wat een feest om zo gezin van God te zijn!!
Zelf trekken wij naar Aalsmeer waar ik hoop voor te gaan.
Blessies en shalom,

Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten