woensdag 14 april 2010

Seizoen in en uit.

Het lopende seizoen is nog in volle gang en toch heeft iedereen al het voorjaar in de kop. De tuin begint te bloeien, de mei vakantie nadert terwijl in de gemeente nog veel beweging is. Doopcatechese en de netwerkcursus zijn net achter de rug. Een nieuwe Alpha groep start, de Aanstekelijk Christenzijn cursus (zie foto) loopt volop en de nieuwe serie ontmoetingsavonden alsmede een derde netwerkcursus dit seizoen staan nog op de rol voor mei en juni.
In het leven hoef je niet stil te zitten!!
Deze week een eerste orienterend gesprek gehad met Arno Post. Samen in de stad geluncht en wat zaken voor het nieuwe seizoen op een rijtje gezet. In het najaar zal hij het team werkers in de gemeente versterken en de algehele leiding gaan overnemen. We zien ernaar uit. Door mijn hoofd zingt de hele week al een tekst uit de Bijbel. Ef.1:4 “God heeft ons met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten gezegend in Christus Jezus.” Logisch dat ik hierbij bepaald wordt. In mijn voorbereiding ben ik bezig met een korte serie preken over dit fantastische bijbelboek. Een mooier uitgangspunt kan ik me niet voorstellen.
Zondag. Ik ben gewend altijd vooruit te blikken op de eerste dag van de nieuwe week. Tonneke Bijker spreekt in de eerste dienst. Zelf ga ik voor in de tweede dienst. De laatste prediking uit ons vierluik over “De God die je zoekt....” Een prachtig filmpje van Woeke en Byron illustreert het thema. Mocht u de dienst missen, dan moet je zeker in de loop van volgende week via de website het filmpje bekijken. Een echte aanrader. http://www.parousia.nl/
Shalom en blessies,
Arie

PS. De vele felicitaties, kaarten en reactie op de verjaardag van Dorien waren hartverwarmend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten