vrijdag 20 november 2009

Vergaderen tot je erbij neervalt?!

Vergaderen is niet mijn hobby. Hoe dat komt? Ik ben van nature ongeduldig en daarom vind ik het vaak erg lastig om te wachten tot iedereen ook daar is, waar ik in mijn gedachten ben. Ik zeg het maar eerlijk.
Toch was het afgelopen week vergaderweek. En dat is mij toch goed bevallen. Het begon maandagavond met de gemeentebrede avond. Wat uniek dat we weer aan de Winterdijk samenkwamen! Allerlei oude herinneringen kwamen weer boven toen menigeen de zaal binnenliep. Na een aantal prachtige liederen en ontroerende getuigenissen werden verschillende aangelegenheden van de gemeente behandeld. Niet iedereen kan 100% gelijk krijgen en daar was het ook niet om begonnen. Toch was het mooi dat allerlei verschillende geluiden op het platform van deze avond geuit konden worden. Niet over alles hetzelfde denken, maar wel eensgezind.
Woensdagochtend was een pastorale vergadering. Je zet weer eens op een rijtje wat er zoal gebeurt in een gemeenschap van gelovigen. Noden en zorgen, gebeden voor zieken en ouderen, afspraken maken wie wie bezoekt, enz.
Donderdagavond weer vergaderen. De ALV van de ABC. Het zegt u misschien weinig, maar dat is de jaarlijkse najaarsvergadering van de ABC gemeenten (Alliantie van Baptisten en CAMA) Een netwerk aan collega's en bekende broeders van andere gemeenten loop je daar tegen het lijf en in de wandelgangen tussen alle vergaderpunten door, spreek je elkaar weer eens.
En dan staan er nog wat andere vergaderingen in de agenda. Een vergadering met het eredienst team. Tjonge wat werken die mensen hard! Vooral nu kerst begint te naderen. Een vergadering met Nel Bakker, een maandelijks terugkerend moment. Een vergadering met de christelijke fracties in de Goudse gemeenteraad, samen met vertegenwoordigers van andere kerken, enz.
Dorien is niet zo'n vergadertijger als ik. Vorig weekend reed ze mee in de St. Huibertusrit in Enschede. Een spontane uitnodiging om mee te doen kon ze natuurlijk niet afslaan.

En wat zondag aangaat: gelukkig geen vergaderingen die dag. In de eerste dienst gaat het over David en Abigail: lessen van een wijze vrouw. (*) In de tweede dienst zal er een bijzondere vorm gekozen worden. I.p.v. de gebruikelijke prediking is er een korte meditatie over Joh.1:16 “Uit Vaders volheid hebben wij allen ontvangen genade op genade.”. Deze meditatie is n.a.v. het gelijknamige dagboek van Willem de Vink. Dat wordt vervolgens in een korte 'ronde tafel gesprek' besproken. Twee wijze vrouwen(!) leiden de ondervraging n.a.v. dit prachtige dagboek. Ik ben benieuwd.
See you, blessies en shalom,
Arie Davidse
(*) Ik profiteer nog heel regelmatig van de wijze lessen van Dorien! Voor de kenners onder ons: zij heeft het profiel van 'speciaal adviseur'. Niet gek, zo'n vrouw naast de voorganger!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten