vrijdag 13 november 2009

een hartezaak

In de prekenserie over het leven van David is het leidende thema: David: een man naar Gods hart. In de psalmen zien we ook hoezeer het hart van David uitging naar de Here God. Zijn zoon Salomo dicht in het Spreukenboek:”Behoed je hart boven alles wat er te bewaren is, want daaruit zijn de oorsprongen des levens.”.
Ik moest daaraan denken toen ik met onze zoon Jesse vandaag naar de cardioloog ging in het AMC ziekenhuis in Amsterdam. Een jaarlijks terugkerend controle. Dr. Bouma, de cardioloog, kent ons en kent Jesse. Het wordt een gesprek van hart tot hart. Voor hem is Jesse meer dan een medisch dossier. Dat doet mij goed. Door de hartaandoening die Jesse heeft – en waaraan hij als kind is geopereerd – moet hij regelmatig onder controle. Mogelijkerwijs ligt een nieuwe operatie in het verschiet, maar omdat de resultaten goed zijn, kunnen we gerust zijn.

Over het hart gesproken: Het hart van de gemeente is in veel opzichten de Raad. Maandag as. presenteren we weer raadsaangelegenheden op de gemeentebrede avond. Gelukkig is de Raad zuurstofrijk! Met deze Raad ben ik blij. Van harte zijn het mijn broers. Junus, Jacco, Ronald, Marco, Mark, Groen en Jan staan hun mannetje en werken vanuit hun hart – samen met Dorien en mij – aan de bouw van de gemeente. Ik durf dan ook wel te zeggen dat het mannen zijn naar Gods hart, die onze voorbede kunnen gebruiken. Als u bidt, bidt dan dat zij de betrouwbare genadebewijzen van David mogen ervaren!! (Jes. 55:3)
Zelfs zijn we een weekendje weg, maar toch hoop en bid ik dat alle Parousianen in Gouda hele goede diensten hebben met Willem de Vink en Rocco Rausch.
Blessies,
Arie

1 opmerking: