woensdag 26 januari 2011

Opvoedingscatechese


Deze week was de laatste avond opvoedingscatechese. Met een paar jonge echtparen hebben we drie avonden nagedacht over dit onderwerp a.h.v. Gods Woord, ervaringen uitgewisseld, case-studies gemaakt enz. Allerlei onderwerpen kwamen voorbij: Liefde, discipline, de roede, de vaderrol, gewetensvorming, de rol van de kerkelijke gemeente enz. enz.
Een paar citaten uit het boekje: "Kinderen schrijven aan Got" vond ik zo leuk, dat ik ze hier weergeef.

1. Beste God, Ik heb Uw boek gelezen en ik vond het erg goed. Hebt u er nog meer geschreven? Ik zou ook wel eens een boek wille schrijven met de zelfde soort verhalen. Waar heeft U Uw ideeen vandaan. Met hartelijke groet, Mark.

2. Lieve God, Hoe is het als je dood gaat. Niemand wil het me zeggen, ik wil het alleen maar weten, ik wil het niet doen. Uw vriend Michel.

3. Lieve God, Ik heb al die dingen gelezen die lang geleden gebeurd zijn. Toen de zon stil stonden vanDavid en Goliat en Daniel met de leeuwen toen het verhaal van Ruth en de val van Jericho Er gebeurde heel wat in Uw tijd Hoogachtend Jo.

4. Lieve God, Ik heb er spijt van dat ik te laat kwam op de zondagschool maar ik kon mijn onderbroek niet vinden. Norbert.

Zelf heb ik ook aardig wat tekeningen en brieven van onze kinderen bewaard. Een kleine greep:

A. Leive papa ik den rivka ik vien ie liev en un segat. Ik wil bei ju sein en noit kweit rivka.

B. Papa wil iamu ver geeve de at ik op u bet stron rivka dag.

C. lieve mama en papad ik ben rivka en darne leker bet hor. Darne heevt bei mei in betgeslaape. We heb nikz gesegt. Ik zal alteit liev doen voor Jezziohen Dapne dag Rivka.

Je mag zelf ontrafelen wat daar staat.
Door al deze schrijfsels ben ik weer eens bepaald bij Joh.1:18 "De eniggeboren Zoon van God, die aan de boezem van de Vader is heeft ons Hem doen kennen."

Blessies en shalom,

Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten