donderdag 17 juni 2010

Bedevaart

Deze week had ik een uitzending bij Radio Gouwestad. Een meditatie over Ps. 121. Daardoor werd ik getroffen door deze prachtige verzameling in de Psalmen van bedevaartsliederen. (120-134) Woensdag lazen Frans Tollenaar en ik Ps 133 in het Hebreeuws. U kent vast wel de aanhef: "Hine ma tov oma najiem, shevet achiem gam jachad." Een bekend liedje. "Zie toch hoe goed en hoe lief'lijk is het als broeders samenwonen.." Hier een leuke You tube clip: http://www.youtube.com/watch?v=e0gnILJtQNk&feature=related
Bedevaart ondernemen we naar Israel. In augustus maken we nog een reis. Deze is ook bedoeld om diverse mensen in Israel (goede vrienden) weer te zien en te spreken. Dov Bikas uit Tel Aviv, die werkt onder de Russische Joden, Howard en Randi Bass in Bersheeva en Albert en Esther Knoester die ik nog ken van jaren her en intussen zich gevestigd hebben in Dimona in de Negev en daar ook onder Russische Joden werken namens de CAMA.
Vanuit de Bijbel mediteer ik op een aantal bedevaartspsalmen, mede om te kijken of in de toekomst daar een korte serie preken uit voortvloeit.
Zondag hoop ik iedereen weer te zien. Het wordt een feestelijke dienst. In de tweede dienst spreekt en zingt Martin Brand. Kom en neem anderen mee!

Shalom en blessies,

Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten