maandag 11 februari 2013

ziekenhuis

Weer is het al enige tijd geleden dat ik op mijn blog schreef. Intussen is er weer veel gepasseerd.  Naast het feit dat ik mijn voet brak over een stoeprand en enkele weken in het gips huppelde, viel Dorien van het paard en kneusde haar ribben. Allebei erg pijnlijk. Gelukkig konden we elkaar afwisselen in de verzorging. Nu zijn deze lichamelijke ongemakken weer voorbij. Dat betekent niet dat alle zorg over is. Ma (oma) Davidse moest opgenomen worden in het ziekenhuis. Zij had al langere tijd veel last van overgeven en toenemend gewichtsverlies. Na onderzoek bleek dat zij kanker heeft aan de alvleesklier. Daat was een verdrietige boodschap. Vorige week is zij opgenomen in het Maxima Medisch centrum in Veldhoven. Eerst moet zij aansterken via sondevoeding en mogelijk dat zij volgende week wordt geopereerd. Omdat haar darm door de tumor wordt dichtgedrukt, moet er een soort bypass worden gemaakt van de maag naar de dunne darm. Daarna moeten we verder zien. De kanker kan helaas niet worden weggenomen, maar de groei kanmogelijk wel worden vertraagd of tot stilstand gebracht. Als gevolg daarvan moest Pa Davidse opgenomen worden in een verzorgingstehuis. Voor hem ook allemaal erg heftig. Helaas is hij grotendeels immobiel en ook voor de rest is hij niet in staat om voor zichzelf te zorgen. Voor de hele familie (inclusief onszelf) komt er veel mantelzorg om de hoek kijken. We doen het graag, hoewel het veel tijd kost. Ma Davidse in het ziekenhuis Verder zijn we ook nog altijd bezig met de overplaatsing van Jesse naar een zorginstelling meer in de buurt. De afstand naar Amsterdam breekt ons wel erg op. Temeer omdat we hem vaak op vrijdagmiddag halen en het verkeer dan extra druk is. Nu zijn we ons aan het orienteren op plaatsing in het Thomashuis dat bij ons in Gouderak wordt gerealiseerd of in de zorgboerderij "de Hoekse Gang' in Bergambacht, waar Daphne werkt. In de ABC gemeente Zuidplas gaat het erg goed. We werken met heel veel pezier in de nieuwe gemeente en de groep mensen die de diensten bezoekt groeit langzaam en wordt steeds hechter. Afgelopen zondagen gesproken over de zgn. "Ik ben" uitspraken. Jezus die zegt: Ik ben het Lam. Ik ben het Woord. Ik ben het levende brood etc. Nu ga ik me voorbereiden op de volgende toespraak in deze serie: Ik ben het levende water. We verdiepen ons dan in de ontmoeting tussen Jezus en de Samaritaanse vrouw (Joh. 4) en het Sukkothfeest (Joh. 7) Shalom Arie  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten