donderdag 22 maart 2012

Gedenken

Vorige week was ik een dag in Leuven i. v.m. mijn doctoraal studie. Juist die morgen hoorde ik via de radio over het busongeval in Zwitserland, waarbij een groot aantal belgische kinderen was omgekomen. Verschrikkelijk nieuws natuurlijk! Ook kinderen van de St. Lambertusschool in Heverlee zaten in de bus. Negen vann hen vonden de dood. Deze basisschool ligt vlak bij de E.T.F. Bij aankomst was er het wekelijkse kapeluur. Uiteraard werd uitvoerig stilgestaan bij het leed dat Heverlee en heel Belgie had getroffen. Het kapeluur stond volledig in het teken van rouw, verdriet, stilte, contemplatie, gebed en bezinning. Prof. Ted vandenEnde mediteerde n.a.v. Ps. 148. De vraag naar Theodicee stond centraal. (Gods rechtvaardige regering) Wij hebben niet alle antwoorden. We zien nog door een spiegel in raadselen. Maar straks van aangezicht tot aangezicht. Verder heb ik de hele dag gesprekken gevoerd met diverse mensen: studenten en profesoren. Tegen de avond samen met Evert van de Poll gedineerd vlakbij het station in Leuven in een supergezellig restaurant. Evert begeleidt mij in de studie.  Hij zette mij weer op het spoor van diverse dingen, gedachten, artikelen en boeken. Genoeg stof om de komende weken vooruit te kunnen. "Want: waarheen zouden wij gaan Heere? U hebt immers woorden van eeuwig leven!" Je voelt je rijk als je weet op grond van geloof dat je die zekerheid mag hebben in het leven. Dat is ook de ultieme drijfveer tot de "Missio Dei". In Zuidplas zijn we daar volop mee bezig. Ook in mijn doctoraalstudie. Shalom, Arie [caption id="attachment_4863" align="alignnone" width="300" caption="tekeningen bij de St. Lambertusschool in Heverlee, Belgie. "][/caption]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten