donderdag 5 januari 2012

Het dagelijks ritme

We zitten weer in ons dagelijks ritme. Met heel veel plezier kijken we terug op de feestmaand december. Hier nog een leuke foto van Amy die zich tegoed doet aan een pannenkoek. We kijkenn uit naar 8 jan. de start van de nieuwe ABC gemeente. Deze week had ik een ontmoeting met de burgemeester van Zuidplas Gert Jan Kats. Een prachtig gesprek over tal van zaken. Best wel uniek dat onze burgervader zich interesseert voor de start van de gemeente. [caption id="attachment_4814" align="alignnone" width="235" caption="Gert Jan Kats, burgemeester Zuidplas"][/caption] In de studie ben ik volop bezig met het standaardwerk Missiologie van Dr. J.A.B. Jongeneel, professor Missiologie aann de Rijksuniversiteit Utrecht. Een prachtig werk dat een zeer overzichtelijke indeling geeft in de Missionaire theologie, de Zendingswijsbegeerte en zendingswetenschap. Ook een uitgebreide literatuurlijst, waardoor ik mijn speurwerk weer kan voortzetten. Je leert ontzettend veel. Momenteel lees ik over de wonderlijke figuur van Sadhu Sundar Sing (begin 20e eeuw). Een hindoe, die zich tot het christendom bekeerde en een voorbeeld is geweest in de zgn missionaire ascethiek. Iemand met een bijzondere spititualiteit, die zich onderscheidde d.m.v. een authentieke contextualisatie van een evangelische levensstijl in de Indiaase cultuur. Sowieso is het boeiend te lezen hoe het christelijk geloof wortel schiet in andere delen van de wereld en zich ontdoet van het typische westerse jasje! Zo wandelen we het nieuwe jaar in. Anno Domini 2012 belooft voor ons een bijzonder jaar te worden. Vanuit een stormachtig en regenachtig Gouderak wens ik ieder het allerbeste. Vooral droge voeten!! Shalom, Arie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten