donderdag 10 november 2011

Israel reis

Afgelopen week ben ik voor een korte trip heen en weer gevlogen naar Israel, Tel Aviv. Daar heb ik verschillende ontmoetingen gehad en een aantal keer de prediking verzorgd in Messiaanse gemeenten. Een van de doelen van de reis was een bezoek aan Dov Bikas, een Russisch Joodse evangelist in Tel Aviv, die al jaren werkzaam is onder de drugsverslaafden, prostituees en daklozen achter het oude busstation van de stad. Geweldig werk, waarbij regelmatig ook jonge mensen tot geloof komen en vervolgens opgevangen kunnen worden in de rehab kliniek in Haifa. Het werk boeit mij zozeer dat ik wil proberen om fondswerving in Nederland op gang te brengen ter ondersteuning van deze bediening. [caption id="attachment_4748" align="alignnone" width="300" caption="De rehab groep in Haifa"][/caption] Daarnaast heb ik ook vele goede gesprekken gehad met Dov. Hij en zijn vrouw Olga wonen in Javne, vlakbij Tel Aviv. Zij hebben een zoon Jossi, die ernstig lichamelijk gehandicapt is. Hoewel elke gehandicapte uniek is, geeft het toch wel zoveel raakvlakken dat het erg goed was om met hen te spreken en te bidden en hen te bemoedigen. Na een lange vlucht ben ik dan weer op de thuisbasis teruggekeerd. Shalom en blessies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten